FANDOM

Burst of scribbles
102-0086
Bazgroły, znane także jako Gryzmoły – postacie fikcyjne występujące w serialu Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster.

Opis i wygląd Edytuj

Bazgroły są to pierwsi zmyśleni przyjaciele stworzeni przez dzieci. Potrafią robić tylko jedną rzecz naraz. Pierwotnie były zamykane w przeznaczonym dla nich pomieszczeniu, do których drzwi były oznaczone napisem "Niebezpieczeństwo. Wstęp wzbroniony" (ang. Stay away. Do not enter). Pojawiły się w odcinku Bazgroły na wolności.

Pan Zając scharakteryzował je jako "infantylne zaczątki piśmiennictwa, bezmyślne odzwierciedlenie czyichś myśli, prymitywne pismo". Pierwszy raz zostały uwolnione jesienią 1984 roku przez Frankę. Około 20 lat później to samo zrobił Bloo.

Nikt nie widział w nich nic dobrego do czasu, kiedy Bloo zaczął ich traktować jak sługi. Maks walczył o ich wolność, twierdząc, że mają takie samo prawa, jak wszyscy inni zmyśleni przyjaciele. Ostatecznie zostały udostępnione do możliwości adoptowania. Pod koniec odcinka Bazgroły na wolności w Domu Pani Foster z wszystkich Bazgrołów został tylko jeden.

Bazgroły wyglądają jak kulki nieczytelnego, niewyraźnego i niechlujnego pisma (jak sama nazwa wskazuje), które unoszą się w powietrzu.

Nie potrafią mówić, lecz kiedy poczują się źle – zaczynają głośno piszczeć. W normalnej sytuacji, wydają lekki, nieporównywalny do niczego, cichy szum.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki