FANDOM

Ogólnie

Rudy przyjaciel
Sezon 1, Odcinek 10a
Seeing Red title card.jpg
Oryginalny tytuł: Seeing Red
Premiera:
Produkcja
Kod produkcji: 110
Scenariusz: Chuck Klein
Chronologia
Poprzedni
"Bazgroły na wolności"
Następny
"Telefon do domu"
Rudy przyjaciel (ang. Seeing Red) – pierwsza część dziesiątego odcinka pierwszego sezonu serialu Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster.

FabułaEdytuj

Tadek wymyśla Rudego, by pomógł mu w walce z Bloo i Maksem. Przyjaciel okazuje się być jednak zupełnie inny niż jego twórca.

Opis fabułyEdytuj

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Gdy Maks wychodzi ze szkoły, na ławce siedzi Tadek. Gdy widzi on Maksa, karze mu wiać. Maks ucieka co sił w nogach, a Tadek biegnie za nim głośno się ciesząc. Maks przybiega pod dom Pani Foster, gdzie przez okno, Bloo widzi zamieszanie.

Gdy Tadek już zapędza Maksa w ślepy zaułek i chce go pobić, zjawia się Bloo. Wchodzi on Tadkowi pod ubranie i żartuje w niego. Tadek chcąc go złapać uderza się w miejsca, z których wychodzi. Jednak Bloo jest dla niego za szybki i za sprytny, więc Tadek bijąc się sam, po chwili upada na ziemię. Wtedy Maks i Bloo odchodzą ciesząc się wygraną walką, do Domu Pani Foster na pizzę.

Leżący na ziemi Tadek, zasypia. Śnią mu się Maks i Bloo, którzy podpowiadają mu, że gdyby było "dwóch Tadków", mogliby przegrać. Na koniec rozmowy, wyśnieni Maks i Bloo idą na pizzę, tak samo jak prawdziwi. Momentalnie Tadek budzi się i wpada na pomysł, że potrzebna mu pizza. Przypadkowo wymyśla zmyślonego przyjaciela pizzę. Pizza mówi, że kocha swojego twórcę, jednak ten łapie ją i łapczywie zjada. Po chwili w końcu, Tadek wpada na właściwe rozwiązanie – planuje wymyślić wielkiego, niszczącego przyjaciela, który mógłby pokonać Bloo, by Tadek mógł "zająć się" Maksem.

Zaczyna on wymyślać przyjaciela, jednak po chwili boli go głowa i traci nadzieję. Wtedy, znów przypadkowo, wymyśla wielkiego czerwonego zmyślonego przyjaciela w kształcie klocka. Zdziwiony Tadek nadaje mu imię Zielony, lecz po chwili zmienia je na Rudy. Tadek przedstawia Rudemu jego przeznaczenie – zniszczenie Bloo. Rudy idzie wykonać swoje zadanie, jednak nie ma "zielonego pojęcia" o tym, co ma robić i zamiast Bloo, przynosi kwiatka, następnie wącha go i mówi, że jest ładny. Wściekły Tadek krzyczy na Rudego. Zabiera mu kwiat i niszczy go, następnie pokazuje mu kim jest Bloo i wysyła Rudego ponownie w tym samym celu.

Rudy wpada do Domu Pani Foster przez drzwi frontowe. Wszyscy akceptują go jako porzuconego zmyślonego przyjaciela, aż Maks wspomina mu o Bloo. Denerwuje to Rudego i planuje on uderzyć Bloo. Używa on tego samego zwrotu co Tadek, czyli "Zaraz stłukę cię na kwaśne jabłko!". To uświadamia Bloo, że Rudy jest wymyślonym przyjacielem Tadka i wpada on na pomysł. Zgłasza się na ochotnika jako przewodnik Rudego. W tym czasie, Tadek "odwiedza" grabiącego liście Maksa i rzuca się na niego.

Bloo zaprowadza Rudego do ula przy Domu Pani Foster. Początkowo Rudy nie chce słuchać Bloo, aż ten daje mu trochę miodu z ula. Rudemu smakuje miód, więc chce go więcej. Bloo pokazuje mu jak powinien zatańczyć by uzyskać miodek. Podekscytowany Rudy wchodzi do ula i tańczy w taki sam sposób. Wtedy pszczoły boleśnie ranią Rudego. W tym samym czasie, Tadek zaczyna boleśnie znęcać się nad Maksem.

Następnie Bloo zaprowadza Rudego do basenu gdzie mieszkają wodni przyjaciele. Rudy po raz kolejny przymierza się do zbicia Bloo, aż ten pokazuje mu jak karmi się rybki z basenu. Rudy jest szczęśliwy mogąc karmić rybki, aż jedna z nich połyka go. Niestety po chwili wypluwa Rudego stwierdzając, że to jedzenie jest okropne. W tym czasie Tadek wyciąga swojemu bratu majtki ze spodni.

Kolejnym krokiem Bloo jest zaprowadzenie Rudego do stajni dla zmyślonych jednorożców. Rudy sprzed zagrody chwali koniki. Bloo stwierdza, iż jednorożce uwielbiają jak się je chwali, więc pewny siebie Rudy wkracza do zagrody, by porozmawiać z konikami. Jeden z jednorożców jest przez to strasznie zdenerwowany i wykopuje Rudego z zagrody.

Rudy podnosząc się z ziemi jest smutny, że wszyscy się nad nim znęcają, aż orientuje się, że przypadkowo zgniótł on kwiatki na polanie. W tym czasie zjawia się Bloo i mówi mu, że wie dla kogo pracuje. Jednak Rudy zamiast atakować, zaczyna płakać. Słyszy to ciągle znęcający się nad Maksem, Tadek, który myśli że to płacz Bloo. Bloo robi się przykro, że sprawił Rudemu ból, więc daje mu kwiatki. Wtedy Rudy szczęśliwy, przytula Bloo. Widzi to Tadek, który robi się wściekły. Krzyczy na Rudego i wyrywa mu kwiaty z ręki, a następnie je niszczy. To złości Rudego, który zamiast bić słabszych, zamierza postawić się Tadkowi. Rzuca go on daleko w tyle i Tadek zaznaje bólu os, ryb i jednorożców. Natomiast Maksa i Bloo, Rudy mocno ściska w podzięce.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Bohaterowie odcinkaEdytuj

Główni bohaterowieEdytuj

Bohaterowie drugoplanowiEdytuj

Bohaterowie epizodyczniEdytuj

GaleriaEdytuj

Kliknij tutaj, by zobaczyć galerię do artykułu Rudy przyjaciel.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

CiekawostkiEdytuj

  • W odcinku pojawiają się Chudy i Eduardo, ale nic nie mówią.
  • Jest to pierwszy i jedyny odcinek w którym pojawia się Rudy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki