FANDOM

Ogólnie

Sławny na cały świat
Sezon 1, Odcinek 11
World Wide Wabbit title card
Oryginalny tytuł: World Wide Wabbit
Premiera: 17 września 2004 FlagaUSA
21 marca 2005 FlagaPL
Produkcja
Kod produkcji: 111
Scenariusz: Lauren Faust
Chronologia
Poprzedni
"Telefon do domu"
Następny
"Bajdzo straszna historia"
Sławny na cały świat (ang. World Wide Wabbit) – jedenasty odcinek pierwszej serii serialu Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster.

FabułaEdytuj

Maks i Bloo kręcą przypadkowo filmik, na którym Pan Zając tańczy i śpiewa dla Pani Foster. Wideo staje się popularne nie tylko w Domu Pani Foster, ale i poza nim. Przysparza to wiele nowych problemów.

OpisEdytuj

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Franka tworzy stronę internetową domu pani Foster. Zainteresowane osoby mogą za jej pośrednictwem zaadoptować przyjaciela. Jednak do tego potrzebne są nagrania – wywiady z każdym z przyjaciół. Tego zadania podejmują się Maks i Bloo, którzy zamierzają je nakręcić za pomocą kamery wideo Franki. Podczas przeprowadzania wywiadów ze zmyślonymi przyjaciółmi, Bloo zaczyna się popisywać, denerwując tym Maksa.

Nadchodzi w końcu czas na wywiad z założycielką placówki, panią Foster. Gdy Maks i Bloo są już przy drzwiach do jej pokoju, zauważają i przypadkowo nagrywają "prywatne chwile" Pana Zająca i Pani Foster, podczas których Pan Zając w charakterystyczny sposób tańczy i śpiewa melodie z dzieciństwa swojej twórczyni. Nagrane wideo wprawia Maksa i Bloo w śmiech.

Ostatecznie postanawiają podzielić się nim z Franką. W końcu jednak Maks dochodzi do wniosku, że nie należy rozpowszechniać tego nagrania, by nie ośmieszać Pana Zająca. Jednak Bloo i Franka nie zgadzają się na zniszczenie filmu, chcąc "dopiec" Zającowi za ciągłe pouczanie ich.

Następnego ranka, gdy Maks przychodzi do Domu Pani Foster, widzi kolejkę przyjaciół ustawionych po bilety na "przedstawienie" (filmik z tańcem Pana Zająca). Za namową Maksa, Franka pozornie kasuje wideo z komputera, a w rzeczywistości robi kopie zapasowe. Nagranie w zdumiewającym tempie osiąga wielką popularność w internecie, zwłaszcza kiedy Bloo organizuje zestaw gadżetów związanych z "Pysiem Królisiem".

Gdy Pan Zając jest o krok przed dowiedzeniem się treści plotek na jego temat, bohaterowie starają się ukryć przed nim gadżety z nim związane. Ostatecznie jednak Zając dowiaduje się prawdy i gniewa się na wszystkich. Okazuje się jednak, że pan "Pysio Królisio" zaczął przez swoją sławę przyciągać do Domu Pani Foster więcej ludzi, co spowodowało także więcej adopcji. W końcu postanowił odświeżyć swój hit, tworząc nową piosenkę, tym razem w stylu hip-hop.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Cytaty Edytuj

  • Eduardo: Ściągajcie ciuchy! Ściągajcie ciuchy!!!
    Pani Foster: [na wieść o tym] O, ekstra...!

Galeria Edytuj

Ubaw reszty
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

Wyróżnienia Edytuj

  • Za odcinek Sławny na cały świat Ed Baker wygrał Nagrodę Emmy w kategorii Wybitne osiągnięcia indywidualne w animacji.
  • Za odcinek Sławny na cały świat Lauren Faust została nominowana do Nagrody Annie w kategorii Najlepszy scenariusz do animowanej produkcji telewizyjnej.