FANDOM

Ten artykuł skupia się na relacjach Eduardo z wszystkimi bohaterami serialu.

Opis ogólnyEdytuj

Eduardo mimo swojej bojaźliwości, jest bardzo oddanym i troskliwym przyjacielem. Jego miły i sympatyczny charakter przyczyniły się do tego, że ma on bardzo wielu przyjaciół w serialu.

BajdzoEdytuj

W odcinku Bajdzo straszna historia, Eduardo określa Bajdzo słowami "ona jest stuknięta".

BendyEdytuj

W odcinku Wszyscy wiedzą, że to Bendy, Bendy nie oszczędza Eda, i również wrabia go w śmiecenie chipsami, przez co dostaje on karę od Pana Zająca. Bendy jest więc jednym z niewielu lokatorów nielubianych przez Eduardo.

BlooEdytuj

611-0071

Relacje Bloo i Eduardo przez cały serial są różne. Choć są przyjaciółmi, Bloo często wyzywa go od "płaczliwych dzidziusiów" i obraża. Mimo to, jak widzimy w odcinku Czytaj i płacz, Bloo bardzo lubi Eda i uważa go za przyjaciela. Zobacz więcej w artykule Bloo i Eduardo - relacje.

ChudyEdytuj

Chudy i Eduardo są najlepszymi przyjaciółmi. Tworzą jeden "gang" z Bloo, Maksem i Koko. W odcinku Podano do stołu, Ed pomaga Chudemu wyciągnąć z dzioba Koko ubrania, które ta chciała zjeść.

W Pomocna dłoń Chudego, Eduardo paroma pytaniami przypadkowo pomaga rozwiązać kłopot Chudego z ciągłym pomaganiem innym. Wtedy ten dziękuje przyjacielowi, a Ed cieszy się, że się na coś przydał. W odcinku Żadnych szalonych prywatek Chudy przeprasza Eduardo że nie wzięli go samochodem pani Foster w pościg za Maksem.

W odcinku Eddie Potwór, gdy okazuje się, że Ed uciekł z domu, Chudy tęskni za nim i obwinia się za to. Eduardo ratuje Chudego przed potworem w klatce tak jak resztę.

W Wyprawa do Europy, Chudy pomaga Edowi w wyborze ulubionego pluszaka do zabrania na wycieczkę. Ten jednak nie może się zdecydować. W odcinku Od zbrodni do zbrodni, Chudy spotykając Eduardo mówi mu, że Pan Zając kara wszystkich przyjaciół za różne rzeczy. Ed dziękuje mu za radę i postanawia nie wchodzić Zającowi w drogę, śledząc go.

Jednak, w odcinku Spór o pokój, Chudy i Eduardo kłócą się ze sobą, a także z Bloo i Koko o posiadanie pokoju, rywalizując w wielu rzeczach. W odcinku Wspólne zdjęcie, Chudy pierwszy zauważa i jest zdziwiony metamorfozą Eduardo.

W Sąsiedzkie spory, Chudy prosi Eda o zastąpienie przy stanowisku wypełniania formularzy, dopóki on nie odnajdzie zaginionych formularzy. Po pewnym czasie Ed ma dość gadania ze zdenerwowanymi ludźmi i każe mu się pospieszyć.

W Autobus dla nas dwóch, Chudy powstrzymuje Eduardo przed odkryciem zniknięcia autobusu, by chronić Maksa i Bloo. W tym celu rozbija skarbonkę Eda, a potem stara się mu zabrać kupon. Ed jednak nie chce mu go oddać nazywając "loco jak Szalony Larry". W końcu Ed wygrywa potyczkę z Chudym, ale i tak musi zostać w domu, gdyż Koko "zachorowała". Chudy przeprasza przyjaciela za zamieszanie, a ten decyduje się pojechać rowerem. W Poszukiwany Chudy, Ed wraz z przyjaciółmi stara się odnaleźć Chudego po jego zniknięciu z domu.

W odcinku Dolary za towary, Eduardo widząc osłabniętego Chudego chce mu kupić za swoją stówkę lemoniadę. Jednak sprzedawca nie ma mu jak wydać. Potem Chudy przyłącza się do pościgu za Edem i jego pieniędzmi, chcąc dostać picie. Na koniec jednak przeprasza Eda tak jak inni przyjaciele. W Czytaj i płacz, Chudy tęskni za Edem tak jak inni, ale radzi Bloo nie próbować go zastąpić, gdyż to nie uśmierzy bólu.

CiapaEdytuj

Z karty postaci dowiadujemy się, że Ciapa jest dobrym przyjacielem Eduardo. Obaj lubią ziemniaki. Mimo to, nigdy w serialu nie widziano ich razem.

Córka bogaczyEdytuj

Córka bogaczy nie znosi Eduardo ponieważ w odcinku Nowy dom Bloo wraz z Chudym i Koko przeszkadzali jej w adopcji Bloo.

Erin PetersonEdytuj

W odcinku Sławny na cały świat, Erin przeprowadza wywiad z Eduardo do programu "Piątkowy przyjaciel". Erin pyta go o zainteresowania i stara przedstawić w telewizji w dobrym świetle.

FrankaEdytuj

11-0013

Franka jest w bardzo dobrych stosunkach z Eduardo. Jest jedną z jego najlepszych przyjaciół i opiekunek. Franka często wspiera Eda w trudnych chwilach. Franka również często jest uczestniczką przygód Bloo, Maksa, Chudego, Eda i Koko.

W odcinku Wpadka, Eduardo nokautuje Frankę, starając się by nie dowiedziała się o tym, że Bloo stłukł posąg pani Foster. Następnie przyjaciele zamykają ją w szafie. Mimo to, Ed wykazuje od razu poczucie winy nazywają się "zły chłopiec".

W odcinku Wojna o fotel, Franka jest nieco zezłoszczona gdy Eduardo przytula ją i nie chce puścić bojąc się, że zabierze go ktoś obcy. Później w odcinku, Franka razem z Maksem oszukuje parokrotnie Eduardo, strasząc obcymi, by ten podniósł się z ziemi.

W odcinku Kto tu wpuścił psy?, Eduardo jest smutny gdy Franka nie pozwala mu zachować psa przyprowadzonego do Domu Pani Foster. Przeprasza go za to i tłumaczy, że to z powodu fobii Pana Zająca. W odcinku Wszyscy wiedzą, że to Bendy, Franka jednak nie daje wiary Edowi i przyjaciołom, a Bendy'emu i razem z Panem Zającem wielokrotnie karzą przyjaciół.

W odcinku Kraina pcheł, Franka razem z Panem Zającem wielokrotnie oszukuje Eduardo starając się pozbawić go pcheł zamieszkałych w jego futrze. Dają mu obroże przeciwpchelną i kupon do salonu.

W odcinku Wielkie wybory, Ed zapytany przez Bloo na kogo chce zagłosować, mówi mu że chce wybrać Franciszkę. Jednak zmanipulowany przez przyjaciela głosuje na Zająca.

W odcinku Szaleję za kartami Koko, Eduardo chwali Frankę, że jest dzielna podlewając kwiatki, co trochę ją dziwi. Franka pozwala mu też podlać kwiatki by udowodnił, że jest odważny.

W Autobus dla nas dwóch, Ed prosi gosposię o pojechanie do sklepu Szalonego Larry'ego. Ta zgadza się. Jednak kiedy już mają jechać, Chudy okłamuje ją, że Koko jest chora i Franka musi zostać, więc przepraszając Eda, odmawia mu.

W odcinku Idź Ser, idź, zachowanie znieczulonego Eduardo nieco denerwuje Frankę i Maksa, ponieważ przeszkadza im w załatwianiu spraw.

502-0041

W odcinku Dolary za towary, początkowo Franka przekonuje Eduardo by znalezione pieniądze wydał na co chce i nie słuchał niczyich rad. Jednak potem gdy widzi maszynę czyszczącą, skacze na Eduardo prosząc o pieniądze i wraz z resztą goni Eda po pchlim targu. Na koniec odcinka jednak przeprasza go wraz z innymi. W odcinku Bajeczki Eda, Franka od razu rozumie o co chodzi gdy Gałgan opowiada jej o "dzielnym Edzie". Ed prosi ją wtedy by nie wygadała się przed dziećmi, ta oczywiście zgadza się, dodając że nie musi on zmyślać historii by przypodobać się maluchom. Dodaje, że wierzy w niego i uznaje za odważnego co poprawia Edowi humor.

W filmie Więźniowie wyobraźni, na początku Franka rozwiązuje konflikt między przyjacielem a Bloo na korzyść Eda, dodając mu również odwagi i chwaląc. Eduardo wraz z resztą przyjaciół stara się odnaleźć Frankę po jej zniknięciu z Domu Pani Foster. Gdy ta nie chce wracać, Ed chce wejść pod kołdrę i sobie popłakać, jednak nie jest to możliwe, gdyż dom to atrapa.

GałganEdytuj

Gałgan jest przyjacielem i fanem Eduardo. Ed często opowiada jemu i innym maluchom w żłobku kłamliwe historyjki o tym czego dokonał. W odcinku Bajeczki Eda, Gałgan opuszcza żłobek i Ed boi się, że jego sekret się wyda. Śledzi więc Gałgana po całym domu i stara się go złapać, podczas gdy ten opowiada wszystkim o "bohaterskim Eddim". Jednak nawet na koniec odcinka, gdy Eduardo musi wyjawić prawdę, Gałgan nie traci w niego wiary i nadal pozostają przyjaciółmi.

GooEdytuj

Goo i Eduardo mają dobre stosunki. W odcinku Idź Goo, idź, Goo po raz pierwszy spotykając Eda chwali jego wielkość i siłę. Następnie wymyśla wielkiego potwora, który straszy Eduardo. W odcinku Piekielny sen, Ed wydaje się zadowolony z wizyty dziewczyn na "imprezie" w domu Maksa. Robi im również pamiątkowe zdjęcie.

Jackie KaktusEdytuj

W odcinku Kraina pcheł, Jackie sądzi iż Eduardo "zdziwaczał", gdy widzi jego zachowanie w czasie odcinka. W odcinku Bajeczki Eda, Jackie wielokrotnie wykorzystuje fakt, że wie o kłamstwach Eda, by ten zrobił mu kanapkę. Gdy pierwsza kanapka się nie udaje, Kaktus prosi o kolejną. Gdy ta również zostaje zniszczona, Jackie sam idzie po Eda i zaprowadza go do kuchni by jeszcze raz zrobił kanapkę.

W odcinku Jackie Kaktus i sprawa przetrzymanej książki, Jackie przesłuchuje Eduardo jako drugiego podejrzanego. Początkowo Ed nie wie o co chodzi. Jackie nazywa go "dużym, ale dziecinnym" i stwierdza, że "przejrzał go". Zastrasza go i doprowadza do płaczu, przez co ten oddaje mu swoją książeczkę z kołysankami, mimo że nie jest to właściwa książka.

JanciaEdytuj

W odcinku Czas adoptokalipsy Eduardo ma zostać zaadoptowany przez Jancię. Jednak przez wybuch agresji płoszy on ją i wszystkich gości.

KieszonkowiecEdytuj

W odcinku Dolary za towary, Kieszonkowiec upuszcza stówę, którą później znajduje Eduardo. Niezauważony przez przyjaciela, rabuś próbuje odzyskać pieniądze. W końcu trafiają one w jego ręce, ale Ed i tak je zabiera mówiąc że musi przemyśleć zakup.

KokoEdytuj

Koko i Eduardo są przyjaciółmi, choć czasami między nimi występują drobne niesnaski. Zobacz więcej w artykule Eduardo i Koko - relacje.

KsiężnaEdytuj

Relacje Księżnej z Eduardo wyglądają różnie. W odcinku Nowy dom Bloo, gdy Extremozaur chce zjeść Eduardo i jego przyjaciół, Księżna w ogóle się tym nie przejmuje i razem z Tadkiem cieszy się, argumentując, że "im mniejsza konkurencja, tym lepiej". W odcinku Księżna lamentów, Księżna wykorzystuje przyjaciela, by zaniósł ją do łazienki nazywając go "seniorem śmierdzionko", czym ten wydaje się być przestraszony. Gdy płyn do płukania nie jest wystarczająco "zbulgotany", opluwa ona nim Eda. Gdy Księżna grozi wyjściem z pokoju nago, przyjaciel jest zdegustowany. Eduardo podobnie jak reszta przyjaciół, świętuje i cieszy się, gdy Księżna poszła mimowolnie do adopcji.

Jednak w odcinku Wspólne zdjęcie, Księżna widząc Eduardo z maseczką sugeruje, że mu pomoże. Zabiera go do swojego pokoju i ocenia jego wygląd. Gdy pyta on czemu mu pomaga, skoro nie lubi nikogo oprócz siebie, Księżna odpowiada, że w rzeczywistości pomaga sobie, gdyż na zdjęciu będzie stała za nim i nie chce stać obok kogoś kto wygląda "jak jakiś włóczęga". Sadza go na krzesło i stara się poprawić wygląd Eduardo. Usuwa jego "martwą skórę", wybiela zęby i upiększa na swój wzór. Gdy kończy metamorfozę, Ed sam nie wie co o tym sądzić. Księżna zapewnia go, że wygląda świetnie słowami "Zaufaj mi skarbie, jesteś piękny!", a następnie zaprowadza przyjaciela na miejsce zdjęcia. Tam jeszcze przed fotografią, pudruje go. Jednak Eduardo kicha i cały jej wysiłek zdaje się na marne, co ta komentuje słowami "Piękno jest takie ulotne".

MaksEdytuj

Relacje Maksa i Eduardo to relacje jak najbardziej przyjacielskie. Zaczynają się one już w pierwszym odcinku - Nowy dom Bloo, gdzie przyjaciel ratuje chłopcu życie. Zobacz więcej w artykule Eduardo i Maks - relacje.

Nina ValerosaEdytuj

Gwh-0010

Nina to twórczyni Eduardo. Ma z nim bardzo dobre stosunki. Przez cały odcinek Poszukiwany Chudy, jesteśmy tego świadkami. Gdy Ed widzi Ninę na parkingu, rzuca wszystko i biegnie do niej. Przytulają się, a Nina nakłada Edowi swoją czapkę. Później również Ed wykazuje oznaki troski o twórczynię, bojąc się o jej paznokcie. Gdy bandyci nie chcą mówić prawdy, Nina zmusza ich wzywając Eduardo i mówiąc mu że jest w tarapatach. Wtedy przyjaciel zaczyna trząść autobusem, aż Nina nie każe mu przestać. Wtedy daje on jej lizaka, a ta głaszcze przyjaciela. Widzimy ich również bawiących się w łapki. Na koniec odcinka Ed płacze gdy Nina ma wyjechać, a ta obiecuje mu, że niedługo wróci.

NowyEdytuj

W odcinku Kto mieczem wojuje, Eduardo staje się ofiarą Nowego przez Bloo, który opuszcza go w potrzebie. Ed wyraźnie się go boi i wraca od niego posiniaczony. Jednak na koniec odcinka, gdy Nowy wypróbowuje żarty na Bloo i w końcu go miażdży, Ed stwierdza, że wreszcie zrobił coś śmiesznego.

NożyczkiEdytuj

W odcinku Mały Groszek, Eduardo widać rozmawiającego z Nożyczkami podczas wychodzenia z Domu. Ed mówi mu, że ma nadzieję, że zamieszanie nie będzie długo trwało, bo musi się przygotować do występu przed telewizją.

Pan RiversEdytuj

Pod koniec odcinka Sąsiedzkie spory, zdenerwowany Ed idzie do Riversa odzyskać formularze adopcyjne. Wtedy ten łapie Eda i chce dzwonić na holowanie. Jednak w końcu powstrzymują go Maks i Bloo. Po chwili Eduardo zostaje puszczony i mówi do Riversa, że "miło było poznać".

Pani FosterEdytuj

Pani Foster ma dobre relacje z Eduardo tak jak z resztą wymyślonych przyjaciół. W odcinku Sławny na cały świat, Pani Foster podoba się pomysł Eda ze "ściąganiem ciuchów". W przeciwieństwie do Pana Zająca, Pani Foster nie jest zła znajdując pieska, którego Ed starał się ukryć w odcinku Kto tu wpuścił psy?. W odcinku Mistrz kręgielni, Eduardo również dołącza do drużyny pani Foster. Gdy za pierwszym razem mu się nie udaje poturlać kuli, pani Foster krzyczy, co stresuje Eduardo. Potem jednak, gdy udaje mu się wygrać, pani F jest szczęśliwa. W odcinku Mam dla ciebie niespodziankę, ponieważ Ed jest jedynym który nie wie o imprezie niespodziance, myli do końca odcinka Artie'ego z prawdziwym zmyślonym przyjacielem. Gdy Pani Foster pokazuje mu kostium, Ed jest przerażony.

Pan ZającEdytuj

Relacje Pana Zająca z Eduardo są różne, raz przyjazne, raz konfliktowe. W odcinku Sławny na cały świat, Eduardo wraz z resztą przyjaciół, śmieje się z filmiku o "przywatnych chwilach" Pana Zająca z Panią Foster. W odcinku Kto tu wpuścił psy?, Eduardo jest bardzo smutny, kiedy przez fobie Zająca, Franka nie chce zatrzymać psa. Później, sam zostawia sobie pieska znalezionego w kuble i stara się ukryć go przed Zającem. Podczas tego odcinka wielokrotnie okłamuje go, by nie wydać tajemnicy.

W odcinku Wszyscy wiedzą, że to Bendy, Pan Zając niesłusznie kara Eduardo za czyn popełniony przez Bendy'ego i nie zważając na jego wytłumaczenia, umieszcza go w kącie pokoju.

W odcinku Eddie Potwór, Pan Zając gra z manekinem Eduardo w szachy, wierząc, że na prawdę jest to Ed. Wielokrotnie w odcinku czeka na jego pierwszy ruch. W napisach końcowych, chwali wyrachowanie, przebiegłość i cierpliwość przyjaciela, cały czas wierząc że gra z nim.

W odcinku Od zbrodni do zbrodni, Eduardo śledzi Pana Zająca, gdy Chudy ostrzega go przed karą. To wywołuje strach u Zająca, który kradnie marchew Fosterom i stara się zatrzeć ślady. Gdy w końcu Pan Z orientuje się, że Ed go śledzi, odsyła go do pokoju bez kolacji, co denerwuje przyjaciela.

W odcinku Kraina pcheł, Pan Zając, razem z Franką, starają się pozbyć pcheł z futra Eduardo, oszukując go i kłamiąc na wiele sposobów. Na koniec odcinka, Zając tak jak inni, zostaje ostrzyżony dla pcheł.

W odcinku Wielkie wybory, Eduardo chce zagłosować na Frankę w wyborach, Bloo jednak manipuluje nim, przez co głosuje on na Zająca.

W Dosyć tego szycia, Ed jest w parze z Panem Zającem w kolejce do autobusu na wyjazd do lunaparku. Pan Zając opowiada mu o kolejce górskiej, co straszy Eduardo.

SerEdytuj

W odcinku Ser – wielka szycha, Eduardo tak jak inni wygania Sera z domu Pani Foster po tym jak ten go straszy. Jednak w odcinku Piekielny sen, Eduardo nie wydaje się zły na Sera za przybycie do domu Maksa, za to robi mu zdjęcie, przez co ten krzyczy.

TadekEdytuj

Konflikt Tadka i Eduardo trwa właściwie od pierwszego odcinka, ale nasila się zwłaszcza w Eddie Potwór. Zobacz Eduardo i Tadek - relacje

Wujek KieszonkaEdytuj

W odcinku Dziennikarz Bloo, Eduardo jest bardzo szczęśliwy z wizyty Wujka Kieszonki w Domu Pani Foster. Wujek wymienia go także jako jednego z przyjaciół za którym tęsknił najbardziej (wraz z Chudym, Koko, Dennisem i Panią Foster). Potem Eduardo udziela również pozytywnego wywiadu o Wujku do gazety Bloo.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki